Noorwegen! - Reisverslag uit Jørpeland, Noorwegen van Wim Conny Bono Bogi - WaarBenJij.nu Noorwegen! - Reisverslag uit Jørpeland, Noorwegen van Wim Conny Bono Bogi - WaarBenJij.nu

Noorwegen!

Door: Bono

Blijf op de hoogte en volg Wim Conny

04 Juli 2016 | Noorwegen, Jørpeland

Vandaag staat de overtocht met de veerboot op het programma. Om 9 uur worden we in de haven van Hirtshals verwacht. Daar gaan we met motor en al de veerboot op. Nadat we de motoren goed hebben vastgelegd, zoeken we een plekje op de boot. De overtocht duurt zo'n 2 uur en een kwartier. De zee bleek iets onstuimiger te zijn dan verwacht. Mam had zich goed voorbereid door een pilletje tegen zeeziekte geslikt te hebben. Voor mij (Bono) kwam het pilletje helaas te laat. Wat er voor zorgde dat ik mij een dik uur kotsmisselijk (letterlijk en figuurlijk) heb gevoeld. Pap danste vrolijk over het dek rond en bleek echte zee benen te hebben.

Land in zicht! Langzaam zien we Noorwegen dichterbij komen. We worden bevrijd van de boot en mogen weer op onze motor springen. De route zal ons vandaag naar de Preekstoel brengen, zo'n 264km rijden. Na een halfuur rijden beginnen we met een lunchpauze. Hier kom ik een beetje bij van de reis door in de zon te liggen. Na een halfuur vertrekken we weer. Wat volgt zijn heel veel mooie kilometers. We staan versteld hoe mooi de reis is. Zo goed als alle wegen zijn hier 80 km per uur, hier en daar zelfs maar 60/70 km per uur. Nadat we van de 'grote' weg af gaan vervolgen we onze weg. We komen door de eerste fjorden. Onderweg zien we schaapjes langs en op de weg staan. Iets verderop hebben we de veerboot, we mogen meteen mee. Na de veerboot stoppen we even om een camping uit te kiezen. We kiezen voor de Preikestolen camping, rond half 6 komen we hier aan. Hier werden we in het Nederlands geholpen en mochten we onze tenten opzetten waar we wilden.