Zweden - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Wim Conny Bono Bogi - WaarBenJij.nu Zweden - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Wim Conny Bono Bogi - WaarBenJij.nu

Zweden

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Wim Conny

21 Juli 2016 | Zweden, Jokkmokk

Dank aan Bono, onze media man. Hij repareert alle telefoon problemen van iedereen. Soms is de verbinding erg slecht of andere problemen en dan hebben wij zijn creatieve oplossingen nodig.

Vandaag worden wij een uur eerder wakker ivm de tijdszone. Dit is niet erg omdat we om 7 uur als kazen uit de tent smelten. Vandaag 26 graden, helaas niet buiten ontbijten. Finland stikt van de muggen. Al snel zitten we weer op de motor en rond de middag rijden we Zweden binnen. Eindeloze wegen met lage dennenbomen, grasvlaktes, meren, vennen en geregeld stoppen voor overstekende rendieren. Tevens krijgen de jongens een vuurproef 10 km kiezelweg, intensief rijden. Ze hebben een ijsje dik verdiend. Rond 3 uur Camping in Jokkmokk, dit meisje was moe. Rondom ons tentenkamp weer veel natuur, groot meer met eilandjes. Vanavond wordt er pizza geserveerd. Bogi heeft ondertussen al een heel rendier op. De avond kunnen we buiten verbrengen, alle muggen zijn in Finland gebleven.