We zijn er bijna! - Reisverslag uit Repvåg, Noorwegen van Wim Conny Bono Bogi - WaarBenJij.nu We zijn er bijna! - Reisverslag uit Repvåg, Noorwegen van Wim Conny Bono Bogi - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna!

Door: Bono

Blijf op de hoogte en volg Wim Conny

18 Juli 2016 | Noorwegen, Repvåg

Op naar de Nordkapp, vandaag proberen we 300 km te rijden. Het eerste uur regent het dus allemaal in de regenpakken. Hierna een zwak zonnetje. We pauzeren in Alta laatste 'stad' van het noorden. Een groot dorp maar wel met een terras en Vietnamese loempia's. We vervolgen onze weg en zien de eerste rendieren op de weg. Tevens rijden we het toendra gebied in, km lange rechte wegen dwars door een zeer ruig landschap. Rendieren blijven we zien. Na 100 km komen we weer bij een fjord uit. De begroeiing is nog minder, Wim en Bogi wijzen wild naar de zee. We stoppen en zien een stuk of zes orka's zwemmen. Stapvoets rijdend volgen we ze een stuk. Indrukwekkend. Rond half vijf vinden we een camping aan deze fjord. Hier is niets in de verte liggen een paar huizen. Voor het avondeten hebben wij een gebed opgezegd voor 'onze vader Wim' die dagelijks voor ons kookt. De sfeer is prima. Na het avondeten lopen we nog even naar het strand en spelen voor strandjutters, botten, hele grote krabben armen  en schelpen is onze buit. Vanavond heeft Wim gewonnen met mens erger je niet, zo gelukkig kijkt hij erbij. Dit wordt hem gegund na alle verloren kaartspelletjes.

Morgenvroeg bereiken we ons doel!