Kilometers maken, dag 1 en 2 - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Wim Conny Bono Bogi - WaarBenJij.nu Kilometers maken, dag 1 en 2 - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Wim Conny Bono Bogi - WaarBenJij.nu

Kilometers maken, dag 1 en 2

Door: Bono

Blijf op de hoogte en volg Wim Conny

03 Juli 2016 | Denemarken, Hirtshals

Dag 1: 551 km
Om half 10 zit iedereen op de motor, na een tankstop vertrekken we echt! Het doel vandaag is kilometers maken. Duitsland moet grotendeels doorkruist worden, zodat we de tweede dag op tijd tickets voor de oversteek kunnen kopen. Buien en zon wisselen elkaar af. Om de 150-180km is er een tankstop om ons zelf en de motoren drinken te geven. Na een goede 500km besluiten we om een camping te zoeken, deze werd op zo'n 40km afstand gevonden. Na een lange rit werden we beloont met een warme en droge overnachting. Pap en mam op een kamertje, ik en Bogi in een groot wijnvat!

Dag 2: 447 km
Na een goed geslapen te hebben gaat de reis weer van start. Vandaag rijden we van Duitsland naar bijna het noordelijkste puntje van Denemarken. Het weer is vandaag iets natter en kouder, daardoor stoppen we wat vaker. Van koffie en warme chocomel knappen we goed op, en kunnen we weer er weer tegenaan. Een half uur voordat we in Hirtshals trekt de lucht open en rijden we in het zonnetje naar zee. Hier hebben we een camping uitgekozen en hier hebben we gezellig met zijn allen een huisje. In de avond hebben we een mooie strandwandeling gemaakt.